Kundservice

Retur och byten

Du kan byta och returnera varor inom 30 dagar i våra butiker och online. Alla Club Zizzi-medlemmar får fri retur

Har ni mottagit mina returvaror?

När vi mottagit dina returvaror skickar vi en bekräftelse per mail på detta. Om du inte har mottagit ett mail inom ca. två veckor från att du skickade ditt paket i retur, så kan du kontakta vår kundservice.

Det är ditt ansvar som kund att försäkra dig om att de produkter du skickat i retur kommer fram oskadda till oss. Kom därför ihåg att anteckna eller ta en bild av det spårningsnummer som står på den returetikett du använt. Om du har valt en annan returfraktmetod kommer returprocessen dessvärre ta längre tid och kan i vissa fal inte slutföras om vi saknar information om produkten.

Returrätt

  • Produkter kan returneras inom 100 dagar som Club Zizzi-medlem och 30 dagar som icke-medlem. Det är inte möjligt att byta varor online.
  • Det är gratis att returnera som Zizzi-medlem. Är du inte medlem i club Zizzi-kostar en retur med den medföljande retursedeln 99 kr.
  • Produkter kan returneras så länge originalmärken och prislappar är intakta.
  • Smycken kan endast bytas om plomberingen är obruten.
  • Badkläder och underkläder kan bara returneras om plomberingen är obruten.
  • Om varan är använd mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och storlek, förbehåller vi oss rätten att, efter en konkret bedömning, endast återbetala delar av priset eller helt och hållet annullera återbetalningen.
  • Varor köpta online ska returneras enligt tillvägagångsättet beskrivet på följesedeln.

Hur returnerar jag en produkt?

Det är enkelt att returnera en produkt och du har alltid 100 dagars ångerrätt som Club Zizzi-medlem och 30 dagars ångerrätt som icke-medlem som räknas från den dag du mottar din beställning. Nedanför kan du läsa mer om hur du ska gå tillväga för att returnera en beställning:

Retur till webbshoppen
1. Fyll i returformuläret som du mottog tillsammans med din beställning. Lägg ner detta i paketet med den eller de produkter som du önskar att returerna. Har du fler varor från olika ordrar ber vi dig informera oss om detta.

Klistra sedan på den returetikett som du mottog i paketet, på din returförsändelse. Om du har tappat bort denna returetikett eller inte fick med den i paketet så kan du enkelt få en ny genom maila kundservice på [email protected]

Anteckna eller ta en bild av spårningsnumret som finns på returetiketten så du har möjlighet att spåra ditt paket.

Lämna in paketet hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Om du mottog din beställning med PostNord, så ska också returen göras med detta fraktbolag. Detsamma gäller om Bring eller DHL Express levererade din beställning.

OBS! Kom ihåg att skjuta upp fakturans förfallodatum vid retur, om du har valt att betala med Klarna.

Vanligtvis tar det ungefär 1-2 veckor för oss att motta samt registrera din retur från det att du har lämnat in det hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Returkostnaden betalas av kunden och använder du den returetikett som Zizzi skickat med i din order, så kostar returfrakten 99 kr oavsett om du valt PostNord, Bring eller DHL Express som fraktmetod. Beloppet kommer dras bort från det belopp som ska återbetalas. Returfrakten är gratis för Club Zizzi-medlemmar.

Vad kostar det att returnera?

Du står själv för returkostnaden om du väljer att returnera varor – även om originalfrakten var kostnadsfri.

Kostnaden för returen när du använder den medföljande returetiketten är: 

Pris Medlem
Butik Gratis Gratis
Bring 99 kr Gratis
DHL Express 99 kr Gratis

Retur av defekt vara

Om en vara som du har köpt i vår webbshop av misstag tagit sig igenom vår kvalitetskontroll och levererats defekt så är det inte du som står för returkostnaden. Vid retur av defekt vara ska du använda returetiketten som kom med ditt paket och ett returformulär.

Var kan jag returnera en produkt?

Retur av varor:
Du kan returnera varor till webbshoppen genom att använda den retursedel som är inkluderad i ditt paket. I paketet hittar du även instruktioner som beskriver hur går tillväga när du vill returnera dina varor.

Återbetalning:
Återbetalning sker till samma kort och kortnummer som användes för att genomföra betalningen. Det tar mellan 1-5 arbetsdagar innan pengarna är återbetalade. Har du betalat med Klarna uppdateras din faktura inom kort. Det tar mellan 5-15 dagar innan Klarna skickar ut en kreditnota eller återbetalar beloppet.

Jag har tappat bort min retursedel

Om du önskar du att returnera dina produkter men har tappat bort din retursedel, ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig att skicka ut en ny

Kan jag byta en vara?

Varor som är köpta på webbshoppen, www.zizzi.se, kan returneras till Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, 7190 Billund, att. Kundservice. I ditt paket hittar du en förbetald retursedel som används för att returnera paketet. Som Club Zizzi-medlem är det gratis att returnera din order. Är du däremot inte medlem i Club Zizzi kommer vi att dra bort 99 kr i returkostnad från det belopp som ska återbetalas. Det är inte möjligt att byta varan när du skickar den i retur utan vi ber dig istället att lägga en ny beställning i dessa fall.

Vid retur till Ball Gruop Denmark ApS återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes när köpet genomfördes. Pengarna kommer att vara synliga på ditt konto inom 2-30 dagar beroende på vilken kortleverantör som använts.

Varor kan endast returneras om originalmärken och prislappar är intakta.

Du kan byta, reklamera eller få pengarna i retur i alla Zizzis egna butiker för varor köpta på hemsidan mot uppvisning av en giltig faktura. Varor kan endast bytas eller returneras om de fortfarande har deras ursprungliga prislapp på.

Vid reklamation betalar Zizzi alltid för returkostnaden. Det är viktigt att det tydligt framgår i paketet att varorna skickas som en reklamation och inte en vanlig retur. Pengarna återbetalas till samma konto som användes när ordern genomfördes.

Ni har skickat fel produkt till mig. Vad gör jag?

Om vi inte har levererat de varor du har beställt eller att vi inte har levererat en vara som står på ditt fakturaunderlag och/eller följesedel, så ska du kontakta vår kundservice där du kommer ombedas att uppge ordernummer.

Vi kommer att så snabbt som möjlig undersöka din order och återkomma till dig.

Om en vara som du har beställt är slutsåld kommer den att annulleras från din beställning. Detta kommer stå i det e-mail som du mottar när vi skickar din resterande beställning från vårt lager.

Varför har ni inte återbetalat fraktkostnaderna?

Fraktkostnader (både för leverans och retur) kommer endast återbetalas på grund av ett fel med ordern. Om vi har skickat en defekt eller felaktig produkt, så ska du kontakta kundservice på +46 8 446 812 52 eller [email protected] och vi ber dig vänligen att ha ditt ordernummer tillgängligt. I dessa tillfällen står vi naturligtvis för returkostnaden.

Ni har återbetalat ett felaktigt belopp. Vad gör jag?

Om du tror att du fått ett felaktigt belopp återbetalat ska du kontakta kundservice på +46 8 446 812 52 eller [email protected]. Vänligen ha ditt ordernummer redo samt det korrekta beloppet tillgängligt.

OBS: Fraktkostnader (både för leverans och retur) återbetalas endast vid reklamationer.

När får jag pengarna tillbaka om jag ångrat mitt köp?

Återbetalningar görs normalt inom ca 1 vecka från det att vi har mottagit din retur.

Vi genomför återbetalningen visa samma betalningsmetod som du ursprungligen betalade ordern med. Beroende på vilken betalningsmetod du använt så tar det vanligtvis mellan 2-30 dagar från det att vi återbetalat dig tills din kortleverantör överfört dem till ditt konto.

Vi kan dock hålla på återbetalningen tills det att vi mottagit varan i retur från dig, eller tills att du har inlämnat dokumentation som visar att du har returnerat produkten. Du är dock betalskyldig för eventuell värdeminskning av produkten samt om produkten kommer bort eller skadas under transport.

Kan jag ångra mitt köp?

Ja, som konsument har du rätt att ångra ditt köp som du gjort online. Du ska dock inom 30 dagar efter du har mottagit beställningen meddela oss att du önskar att använda din ångerrätt. Som medlem i Club Zizzi har du dock 100 dagars returrätt istället för 30 dagar. Det kan du göra genom att t.ex. använda standardblanketten vid ångrat köp och skicka in denna till [email protected], eller genom att kontakta oss på [email protected] eller +46 8 446 812 52

Kan jag makulera min order - eller delar av den?

Nej, det kan du tyvärr inte. Vi hanterar din beställning så snart som vi mottagit den, så att leveransen kan ske så fort som möjligt. Om du omedelbart efter du gjort beställningen önskar att makulera den så kan du prova att ringa till kundservice, som därefter undersöker om vi har möjlighet för att stoppa din order. Du kan dock alltid ångra ditt köp och returnera din beställning.

Kan jag ändra min order?

Nej, tyvärr inte.

När du har mottagit ett e-mail från oss som bekräftar att vi har mottagit din beställning så kan du som regel inte göra några ändringar. Detta beror på att vi skickar din beställning vidare till lagret på en gång så att leveransen kan ske så fort som möjligt. Om du omedelbart efter du gjort beställningen vill annullera den kan du prova att ringa till kundservice som därefter kan undersöka om vi har möjlighet att avbeställa den.

Vad gör jag om jag mottagit en defekt vara?

Om du har mottagit en defekt vara eller en produkt som uppvisar problem efter användning, så kan du kontakta kundservice på [email protected] eller +46 8 446 812 52. Vänligen skicka oss ett mail med en bild på den defekta produkten så kan vi ta ställning till ärendet snabbare. Om produkten behöver skickas i retur till oss så kommer vi att skicka dig en kostnadsfri returetikett.

Returer av beställningar köpta med Klarna faktura

Vad gör jag om jag får en betalningspåminnelse från Klarna?
 
Att returnera till vårt returlager tar alltid lite längre tid (upp till 14 arbetsdagar) vilket betyder att din betalningstid på Klarna kan överskridas innan returen är mottagen.

Klarna är en extern betalningslösning som erbjuder köp via faktura där du har 30 dagar på dig att betala fakturan från dagen fakturan utfärdas.

Vid en retur kan Klarnas betalningsvillkor och vår behandling av returen snabbt överlappa varandra.

För att undvika avgifter och påminnelser från Klarna rekommenderar vi dig att alltid pausa din Klarna-faktura genom att registrera returen hos Klarna.

Det kan du enkelt göra via Klarnas app eller på ditt kundkonto på Klarna.se. Alternativt kan du registrera returen av din beställning hos Klarnas kundtjänst via 08-120 120 10 eller via deras livechatt på klarna.se.

Retur av beställningar betalda med faktura från Klarna

Zizzi samarbetar med Klarna som extern betalningstjänst för beställningar betalda med faktura. Om du beställer med faktura via Klarna på Zizzi kommer alltid fakturan ha ett förfallodatum 30 efter dagen beställningen blir skickad. När du returnerar hela eller delar av din beställning kan det hända att förfallodatumet överskrids under tiden returen hanteras.

För att undvika en påminnelseavgift från Klarna rekommenderar vi därför att du informerar Klarna om returen och ber dem pausa fakturan.

Det kan du enkelt göra i Klarnas app eller via ditt konto på Klarna.se. Alternativt kan du kontakta kundservice på 08-120 120 10 eller via live-chat på Klarna.se

Julens bytesservice

Julen varar länge... Därför har vi givetvis förlängt bytesrätten! Alla presenter som köpts mellan den 1 november och 24 december kan bytas fram till 23 januari 2023.

Presenter köpta i butik:

Presenter som köpts i butik kan bytas eller returneras kostnadsfritt i alla Zizzi-butiker mot uppvisande av byteslapp eller kvitto.

Presenter som köpts på hemsidan:

Presenter som köpts på vår hemsida kan bytas i alla Zizzi-butiker och returneras mot uppvisande av orderbekräftelse.

Om du inte har någon Zizzi-butik i närheten kan du också returnera till vårt lager – köparen har fått en returetikett med i paketet. Om mottagaren inte längre har returetiketten, vänligen kontakta vår kundtjänst som hjälper dig att få en ny. Beloppet återbetalas direkt till köparen, och returfraktkostnaderna på 99 kr dras av från detta belopp.

Förlängd fri returperiod för Club Zizzi-medlemmar:

Har du turen att ha fått presenten av en Club Zizzi-medlem? Då gäller förstås de 100 dagarna med fri retur även för presenten du fick – både online och i butik.

Vanliga frågor

Det är enkelt att returnera en produkt och du har alltid 100 dagars ångerrätt som Club Zizzi-medlem och 30 dagars ångerrätt som icke-medlem som räknas från den dag du mottar din beställning. Nedanför kan du läsa mer om hur du ska gå tillväga för att returnera en beställning:

Retur till webbshoppen
1. Fyll i returformuläret som du mottog tillsammans med din beställning. Lägg ner detta i paketet med den eller de produkter som du önskar att returerna. Har du fler varor från olika ordrar ber vi dig informera oss om detta.

Klistra sedan på den returetikett som du mottog i paketet, på din returförsändelse. Om du har tappat bort denna returetikett eller inte fick med den i paketet så kan du enkelt få en ny genom maila kundservice på [email protected]

Anteckna eller ta en bild av spårningsnumret som finns på returetiketten så du har möjlighet att spåra ditt paket.

Lämna in paketet hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Om du mottog din beställning med PostNord, så ska också returen göras med detta fraktbolag. Detsamma gäller om Bring eller DHL Express levererade din beställning.

OBS! Kom ihåg att skjuta upp fakturans förfallodatum vid retur, om du har valt att betala med Klarna.

Vanligtvis tar det ungefär 1-2 veckor för oss att motta samt registrera din retur från det att du har lämnat in det hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Returkostnaden betalas av kunden och använder du den returetikett som Zizzi skickat med i din order, så kostar returfrakten 99 kr oavsett om du valt PostNord, Bring eller DHL Express som fraktmetod. Beloppet kommer dras bort från det belopp som ska återbetalas. Returfrakten är gratis för Club Zizzi-medlemmar.

Du står själv för returkostnaden om du väljer att returnera varor – även om originalfrakten var kostnadsfri.
Kostnaden för returen när du använder den medföljande returetiketten är: 

Pris Medlem
Butik Gratis Gratis
Bring 99 kr Gratis
DHL Express 99 kr Gratis

Retur av defekt vara
Om en vara som du har köpt i vår webbshop av misstag tagit sig igenom vår kvalitetskontroll och levererats defekt så är det inte du som står för returkostnaden. Vid retur av defekt vara ska du använda returetiketten som kom med ditt paket och ett returformulär.

Har du frågor om våra varor, behandling av din order eller returnering av varor köpta i webbshoppen kan du alltid kontakta vår kundservice.
Ring till kundservice på +46 8 446 812 52
Skicka ett e-mail till oss på [email protected]
Kom ihåg att ha ditt ordernummer nära till hands så vi kan hjälpa dig snabbare!
ÖPPETTIDER FÖR KUNDSERVICE:
​Måndag-torsdag kl. 09:00-17:00, fredag 09:00-16:00.
Vi försöker svara dig så snabbt som möjligt.
OBS: Vår kundtjänst har inte öppet under helger och helgdagar.

Återbetalningar görs normalt inom ca 1 vecka från det att vi har mottagit din retur.
Vi genomför återbetalningen visa samma betalningsmetod som du ursprungligen betalade ordern med. Beroende på vilken betalningsmetod du använt så tar det vanligtvis mellan 2-30 dagar från det att vi återbetalat dig tills din kortleverantör överfört dem till ditt konto.
Vi kan dock hålla på återbetalningen tills det att vi mottagit varan i retur från dig, eller tills att du har inlämnat dokumentation som visar att du har returnerat produkten. Du är dock betalskyldig för eventuell värdeminskning av produkten samt om produkten kommer bort eller skadas under transport.

Om du önskar du att returnera dina produkter men har tappat bort din retursedel, ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig att skicka ut en ny

Du kan bli medlem i Club Zizzi genom att fylla i formuläret som du hittar här.

[email protected]

Mail besvaras vardagar så snabbt som möjligt och inom max 24 timmar

E-mail

Chatta med oss

Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00​​​​​​​
Fredag: kl. 09:00-16:00

Starta chatt

 

+46 8 446 812 52

Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00​​​​​​​
Fredag: kl. 09:00-16:00

OBS: Kundservice kan inte kontaktas på helger eller på helgdagar