Kundservice

Leverans

Läs mer om dina leveransalternativ när du handlar på zizzi.se

Levererar ni till postbox-adresser?

Nej, av säkerhetsskäl har vi valt att inte erbjuda leverans till postbox-adresser.

Click & Collect

Välj Click & Collect-leverans när du beställer här på hemsidan så får du ditt paket levererat till en av våra utvalda butiker.

När du slutför din beställning kan du välja önskad butik i kassan. Kom ihåg att ange ditt mobilnummer så att leverantören kan skicka ett sms till dig 1 dag innan du kan hämta paketet.

Du kan hämta paketet inom 14 kalenderdagar från den dag då paketet anlände till butiken. Ta med dig kvittot och giltig legitimation när du hämtar ditt paket.

Paket som inte hämtas ut skickas efter 14 kalenderdagar i retur till oss. Vi skickar en bekräftelse till dig via e-post när vi har mottagit paketet och återbetalar hela beloppet.

Retur

Vid retur hänvisar vi till vår allmänna returpolicy

Varför kan jag inte spåra mitt paket?

Det kan bero på att informationen om ditt paket inte än har uppdaterats hos fraktbolaget. Vänligen vänta ett par timmar och försök igen. Är det fortsatt problem med spårningen kan du alltid kontakta kundservice:

Zizzi kundservice: På telefon 033-10 08 52 eller e-mail [email protected]
PostNord: På tel. 0771-33 33 10 eller spåra ditt paket här
Bring: På tel. 020-765 000 eller spåra ditt paket här

Ska jag betala moms och tull?

Alla priser i Webbshoppen är inklusive moms och tull.

Vart levererar ni?

Vi levererar till adresser och servicepoints i hela Sverige.

Vad kostar frakten?

Fri frakt vid köp över 499 SEK - Bring hämta själv.

Frakten betalas av kunden, och du kan välja mellan fyra olika leveransmetoder på Zizzi.se:

Under 499 SEK Över 499 SEK
Ombud 59 SEK Gratis
Hemleverans 79 SEK 19 SEK
Express 169 SEK 110 SEK

Får jag ett spårningsnummer?

Ja, du kommer få ett e-mail med ditt spårningsnummer samtidigt som du får ditt fakturaunderlag och paketet skickast från vårt lager.

Hur snabbt skickar ni mina varor?

Vi eftersträvar att leverera dina varor så snabbt som möjligt.
När du har placerat en order kommer den att skickas vidare till vårt lager med det samma, som börjar packa den så snabbt som möjligt.

Om du beställer under en helg eller helgdag så kan vi först skicka din order nästkommande vardag.

Vi skickar ett spårningsnummer till dig när din vara skickas från lagret. Med det kan du följa vart paketet är och se när förväntad leverans kommer att ske.

Expressleverans

  • Zizzi erbjuder expressleverans i hela landet.
  • Leveranstiden är 1-2 vardagar med undantag för helgdagar.
  • Det kan också förekomma ytterligare förseningar på leveranser till mer avlägsna områden.
  • Leverans sker måndag-fredag, inte helgdagar.
  • Du som kund får leveransmöjligheter via SMS.
  • Här kan du bl.a beställa leverans till en hem- eller firmaadress.
  • Därför är det extra viktigt att du skriver in rätt mobilnummer.
  • Beställ innan kl.14.

Vanliga frågor

Det är enkelt att returnera en produkt och du har alltid 100 dagars ångerrätt som Club Zizzi-medlem och 30 dagars ångerrätt som icke-medlem som räknas från den dag du mottar din beställning. Nedanför kan du läsa mer om hur du ska gå tillväga för att returnera en beställning:

Retur till webbshoppen
1. Fyll i returformuläret som du mottog tillsammans med din beställning. Lägg ner detta i paketet med den eller de produkter som du önskar att returerna. Har du fler varor från olika ordrar ber vi dig informera oss om detta.

Klistra sedan på den returetikett som du mottog i paketet, på din returförsändelse. Om du har tappat bort denna returetikett eller inte fick med den i paketet så kan du enkelt få en ny genom maila kundservice på [email protected]

Anteckna eller ta en bild av spårningsnumret som finns på returetiketten så du har möjlighet att spåra ditt paket.

Lämna in paketet hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Om du mottog din beställning med PostNord, så ska också returen göras med detta fraktbolag. Detsamma gäller om Bring eller DHL Express levererade din beställning.

OBS! Kom ihåg att skjuta upp fakturans förfallodatum vid retur, om du har valt att betala med Klarna.

Vanligtvis tar det ungefär 1-2 veckor för oss att motta samt registrera din retur från det att du har lämnat in det hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Returkostnaden betalas av kunden och använder du den returetikett som Zizzi skickat med i din order, så kostar returfrakten 99 kr oavsett om du valt PostNord, Bring eller DHL Express som fraktmetod. Beloppet kommer dras bort från det belopp som ska återbetalas. Returfrakten är gratis för Club Zizzi-medlemmar.

Du står själv för returkostnaden om du väljer att returnera varor – även om originalfrakten var kostnadsfri.
Kostnaden för returen när du använder den medföljande returetiketten är: 

Pris Medlem
Butik Gratis Gratis
Bring 99 kr Gratis
DHL Express 99 kr Gratis

Retur av defekt vara
Om en vara som du har köpt i vår webbshop av misstag tagit sig igenom vår kvalitetskontroll och levererats defekt så är det inte du som står för returkostnaden. Vid retur av defekt vara ska du använda returetiketten som kom med ditt paket och ett returformulär.

Har du frågor om våra varor, behandling av din order eller returnering av varor köpta i webbshoppen kan du alltid kontakta vår kundservice.
Ring till kundservice på 033-10 08 52
Skicka ett e-mail till oss på [email protected]
Kom ihåg att ha ditt ordernummer nära till hands så vi kan hjälpa dig snabbare!
ÖPPETTIDER FÖR KUNDSERVICE:
​Måndag-torsdag kl. 09:00-17:00, fredag 09:00-16:00.
Vi försöker svara dig så snabbt som möjligt.
OBS: Vår kundtjänst har inte öppet under helger och helgdagar.

Återbetalningar görs normalt inom ca 1 vecka från det att vi har mottagit din retur.
Vi genomför återbetalningen visa samma betalningsmetod som du ursprungligen betalade ordern med. Beroende på vilken betalningsmetod du använt så tar det vanligtvis mellan 2-30 dagar från det att vi återbetalat dig tills din kortleverantör överfört dem till ditt konto.
Vi kan dock hålla på återbetalningen tills det att vi mottagit varan i retur från dig, eller tills att du har inlämnat dokumentation som visar att du har returnerat produkten. Du är dock betalskyldig för eventuell värdeminskning av produkten samt om produkten kommer bort eller skadas under transport.

Om du önskar du att returnera dina produkter men har tappat bort din retursedel, ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig att skicka ut en ny

Du kan bli medlem i Club Zizzi genom att fylla i formuläret som du hittar här.

[email protected]

Mail besvaras vardagar så snabbt som möjligt och inom max 24 timmar

E-mail

Chatta med oss

Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00​​​​​​​
Fredag: kl. 09:00-16:00

Starta chatt

 

+46 8 446 812 52

Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00​​​​​​​
Fredag: kl. 09:00-16:00

OBS: Kundservice kan inte kontaktas på helger eller på helgdagar