Vanliga frågor
Det är enkelt att returnera en produkt och du har alltid 100 dagars ångerrätt som Club Zizzi-medlem och 30 dagars ångerrätt som icke-medlem som räknas från den dag du mottar din beställning. Nedanför kan du läsa mer om hur du ska gå tillväga för att returnera en beställning:
Retur till webbshoppen
1. Fyll i returformuläret som du mottog tillsammans med din beställning. Lägg ner detta i paketet med den eller de produkter som du önskar att returerna. Har du fler varor från olika ordrar ber vi dig informera oss om detta.
Klistra sedan på den returetikett som du mottog i paketet, på din returförsändelse. Om du har tappat bort denna returetikett eller inte fick med den i paketet så kan du enkelt få en ny genom maila kundservice på kundservice@zizzi.se.
Anteckna eller ta en bild av spårningsnumret som finns på returetiketten så du har möjlighet att spåra ditt paket.
Lämna in paketet hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Om du mottog din beställning med PostNord, så ska också returen göras med detta fraktbolag. Detsamma gäller om Bring eller DHL Express levererade din beställning.
OBS! Kom ihåg att skjuta upp fakturans förfallodatum vid retur, om du har valt att betala med Klarna.
Vanligtvis tar det ungefär 1-2 veckor för oss att motta samt registrera din retur från det att du har lämnat in det hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Returkostnaden betalas av kunden och använder du den returetikett som Zizzi skickat med i din order, så kostar returfrakten 99 kr oavsett om du valt PostNord, Bring eller DHL Express som fraktmetod. Beloppet kommer dras bort från det belopp som ska återbetalas. Returfrakten är gratis för Club Zizzi-medlemmar.
Du står själv för returkostnaden om du väljer att returnera varor – även om originalfrakten var kostnadsfri. Kostnaden för returen när du använder den medföljande returetiketten är:
Pris | Medlem | |
---|---|---|
Butik | Gratis | Gratis |
Bring | 109 kr | Gratis |
DHL Express | 109 kr | Gratis |
Retur av defekt vara Om en vara som du har köpt i vår webbshop av misstag tagit sig igenom vår kvalitetskontroll och levererats defekt så är det inte du som står för returkostnaden. Vid retur av defekt vara ska du använda returetiketten som kom med ditt paket och ett returformulär.
Har du frågor om våra varor, behandling av din order eller returnering av varor köpta i webbshoppen kan du alltid kontakta vår kundservice.
Ring till kundservice på +46 855121979
Skicka ett e-mail till oss på kundservice@zizzi.se
Kom ihåg att ha ditt ordernummer nära till hands så vi kan hjälpa dig snabbare!
ÖPPETTIDER FÖR KUNDSERVICE:
Måndag-torsdag kl. 09:00-17:00, fredag 09:00-16:00.
Vi försöker svara dig så snabbt som möjligt.
OBS: Vår kundtjänst har inte öppet under helger och helgdagar.
Återbetalningar görs normalt inom ca 1 vecka från det att vi har mottagit din retur. Vi genomför återbetalningen visa samma betalningsmetod som du ursprungligen betalade ordern med. Beroende på vilken betalningsmetod du använt så tar det vanligtvis mellan 2-30 dagar från det att vi återbetalat dig tills din kortleverantör överfört dem till ditt konto. Vi kan dock hålla på återbetalningen tills det att vi mottagit varan i retur från dig, eller tills att du har inlämnat dokumentation som visar att du har returnerat produkten. Du är dock betalskyldig för eventuell värdeminskning av produkten samt om produkten kommer bort eller skadas under transport.
Om du önskar du att returnera dina produkter men har tappat bort din retursedel, ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig att skicka ut en ny
Du kan bli medlem i Club Zizzi genom att fylla i formuläret som du hittar här.
Chatta med oss
Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00
Fredag: kl. 09:00-16:00
Lördag - Söndag: 10:00 - 18:00
+46 855121979
Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00
Fredag: kl. 09:00-16:00
OBS: Kundservice kan inte kontaktas på helger eller på helgdagar