Kundservice

Beställningar och betalning

Se fullständiga villkor och regler för köp på zizzi.se inklusive betalning, att avbryta eller ändra din beställning.

Är det säkert att betala i webbshoppen?

Ja, betalningen via webbshoppen är säkra då betalningen görs via en krypterad förbindelse till Ayden som är godkända av NETS.

För att säkerställa hög säkerhet vid kortbetalning online så har vi vidtagit ytterligare säkerhetsåtgärder. Vi har implementerat 3D-säkerhet som heter ”Verified by Visa” och ”MasterCard Secure Cod”. Det är en vanlig säkerhetsåtgärd för kortbetalningar som utvecklats av Visa och Mastercard.

Hur det fungerar

När du ska betala online så kommer du bli tillfrågad att ange:

  • Kortnummer
  • Giltighetstid
  • CVC/säkerhetskod

Du kommer därefter bli tillfrågad att ange ditt lösenord kopplat till Verified by Visa eller koden kopplad till MasterCard Secure Code för att godkänna din beställning. Om du inte redan har registrerat ditt kort så kan du registrera det i samband med transaktionen eller via denna länk. När du har registrerat ditt kort så kommer du framöver använda det för att identifiera dig själv med antingen ditt Verified by Visa-lösenord eller MasterCard Secure Code-kod när du handlar online.

När är jag bunden till min beställning?

Du är inte bunden av din beställning innan du har slutfört steget "Betalning" i webbutiken. Det är därefter inte möjligt att avbryta eller ändra beställningen.

Kan jeg annullere min bestilling?

Nej, det är som regel inte möjligt att annullera en order då den behandlas direkt när vi tar emot den - allt för att kunna leverera den så snabbt som möjligt hem till dig.

Om du önskar att annullera din order är det är dock möjligt att ringa oss omedelbart efter att du har lagt din beställning så att vi kan kontakta lagret och försöka att stoppa den innan den skickas. Vi kan dock inte garantera att det är möjligt men vi vill givetvis göra vårt allra bästa för att hjälpa dig.

Kan jag göra ändringar i min beställning?

Nej, tyvärr inte.

När du har fått ett e-mail från oss om att vi har mottagit din beställning så kan du som regel inte ändra den. Detta på grund av att vi skickar din beställning till lagret direkt efter genomförd beställning, så att leveransen kan ske så snabbt som möjligt.

Om du omedelbart efter din beställning vill annullera den så ber vi dig ringa till kundservice. Vi kommer då kontakta lagret och försöka att stoppa den innan den skickas.

Vi kan tyvärr inte lägga till fler varor i din beställning.

Kan jag byta en vara?

Vi kan tyvärr inte byta din vara till en annan storlek, färg eller produkt. Vi återbetalar därför alltid beloppet för de returnerade varorna med den betalningsmetod som du valde att betala med. Om du önskar produkten i en annan storlek eller färg ska du göra en ny beställning. Återbetalningen till kontot kan ta mellan 2-30 dagar beroende vilken bank kontot tillhör samt korttyp.

Du ska följa returprocessen för att ångra ditt köp och skicka tillbaka varan. Denna hittar du i våra köpvillkor.
Omkostnader för retur står kunden själv för. Pengarna kommer att krediteras till det kontokort som köpet genomfördes med. Om kortet under denna tid är avvisat eller gått ut kommer pengarna att återbetalas via en kontoöverföring. Vid detta typ av ärende hänvisar vi dig att vända dig till vår kundservice [email protected] med din kontotuppgifter.

Du kan även byta din vara i alla Zizzis fysiska butiker. Se en översikt här.

Varor byts endast med originalmärken och prislapp kvar.

Smycken byts endast om plomberingen är obruten.

Kan jag få en kopia av mitt fakturaunderlag?

Du kommer att få ett fakturaunderlag på e-mail när varan skickas från vårt lager. Dessutom kan du alltid se, ladda ned och skriva ut ditt fakturaunderlag på www.zizzi.se under Min sida.

Sparar ni mina betalkortsuppgifter?

Nej, dina kortuppgifter sparas inte hos Zizzi Denmark ApS.

Dina kortuppgifter hanteras endast av våra betalningsleverantörer DIBS och NETS. Det är därför inte möjligt för en utomstående att få dina kortuppgifter i vårt system.

KUNDSERVICE

Har du frågor om våra varor, behandling av din order eller returnering av varor köpta i webbshoppen kan du alltid kontakta vår kundservice.

Ring till kundservice på 033-10 08 52
Skicka ett e-mail till oss på [email protected]

Kom ihåg att ha ditt ordernummer nära till hands så vi kan hjälpa dig snabbare!


ÖPPETTIDER FÖR KUNDSERVICE:

​Måndag-torsdag kl. 09:00-17:00, fredag 09:00-16:00.

Vi försöker svara dig så snabbt som möjligt.

OBS: Vår kundtjänst har inte öppet under helger och helgdagar.

Hur kan jag betala min beställning?

I webbshoppen har du möjlighet för att betala med följande betalningsmetoder:

Betalning med betalkort görs krypterat genom en godkänd förbindning via Dansk Internet Betalingsservice (DIBS), som är godkänt av NETS. Vid betalning kommer du behöva ange kortnummer, säkerthetskod och utgångsdatum.

Notera: Har du valt att betala med faktura kommer du att mottaga en speciell faktura via e-mail från dem.

Hur kan jag veta hur mycket jag ska betala?

Alla priser som framgår i webbshoppen är inklusive moms. Priserna är endast en inbjudan till dig att ge bud till oss. Innan du godkänner en betalning i Webbshoppen kommer det totala priser inkl. moms och eventuella fraktkostnader och avgifter att framgå.

Om du ändå inte vill genomföra din beställning i Webbshoppen kan du låta bli att godkänna betalningen.

Om du har godkänt en betalning och senare ångrar ditt köp har du rätt som konsument att ångra ditt köp. Se mer om det under Byte och Retur.

Du kommer också motta ett fakturaunderlag till din e-mailadress när beställningen skickas från vårt lager.

Hur gör jag en beställning?

Om du är minst 18 år fyllda och ska köpa en vara till dig själv eller som present så kan du göra en beställning i webbshoppen.

När du har genomfört betalningen är beställningen lagd. Du är inte bunden av din beställning förrän du har genomfört betalningen.

Vad gör jag om jag inte har mottagit alla varor som jag har beställt?

Om vi inte har levererat de rätta varorna som du har beställt, eller om en vara saknas som står i ditt fakturaunderlag och/eller på din följesedel så ska du kontakta vår kundservice och uppge ditt ordernummer.

Vi kommer så fort som möjligt att undersöka din order och återkomma till dig.

Om en vara som du beställt är utsåld kommer varan att bli makulerad från din beställning. Detta kommer också att stå i det e-mail som du får när vi skickar resterande del av din beställning från vårt lager.

När dras beloppet från mitt konto?

När du gör din beställning godkänns ditt kort och beloppet reserveras av oss.

Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas från vårt lager.

Du får ett e-mail (fakturaunderlag) från oss när det sker.

Likaså kommer du först att motta din faktura från AfterPay/Klarna när dina varor har skickats.

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min originalfaktura?

Du har själv möjlighet att flytta fram din fakturas förfallodatum vid retur eller liknande.

Det gör du genom att antingen logga in på ditt konto hos Klarna/AfterPay på deras respektive hemsida, eller genom att kontakta dem via telefon på numret nedan. Notera att det inte är möjligt att flytta fram ett förfallodatum efter att det är passerat.

 

Klarna kundservice: 08-120 120 10
AfterPay kundservice: 0340-66 44 44

Kan jag få en kopia av min Klarna-faktura?

Du mottar en faktura från Klarna via e-mail när din beställning skickas från vårt lager.

Om du önskar en ny kopia av din faktura ber vi dig kontakta betalningsleverantören direkt. Du hittar deras kontaktuppgifter nedan.

Klarna kundservice: 08-120 120 10

Hur kontaktar jag Klarna?

Om du har frågor till betalning av din faktura eller behöver skjuta upp förfallodatumet eller liknande ber vi dig vänligen att kontakta det fakturabolag du valt att betala med direkt på kontaktuppgifterna nedan.  

Klarna kundservice: 08-120 120 10

Hur mottar jag fakturan?

Fakturan skickas via e-mail till dig samtidigt som din order skickas från vårt lager.

Detta betyder att din faktura kommer till dig ett par dagar innan leveransen, men du behöver såklart inte betala din order innan du mottagit varorna.

Om du har mottagit dina varor men inte fakturan så kan du enkelt hitta den på ditt Klarna/Adyen-konto, eller få den skickad till dig igen genom att kontakta dem på uppgifterna nedan. 

Klarna: 08-120 120 10
Adyen: 0340-66 44 44

Det kan vara en bra idé och kolla din inkorg efter att du har genomfört en order för att säkerställa att du har mottagit en orderbekräftelse. Om du har mottagit orderbekräftelsen så kan du vara säker på att du har skrivit rätt e-mail och kommer då också att mottaga fakturan när din beställning skickas från vårt lager.

Kontakta Zizzis kundtjänst om du inte har mottagit din orderbekräftelse för att säkerställa att din order har gått igenom. Du når oss på [email protected] eller 08-446 830 19.

Jag har inte mottagit min faktura?

Fakturan från Klarna/AfterPay skickas till dig via e-mail. Kom ihåg att kolla din skräppost för att se om fakturan hamnat där.

Om du råkat skrivit fel emailadress på din order så kommer du inte att motta fakturan - vi ber dig i dessa tillfällen kontakta fakturabolaget direkt för att mottaga en ny faktura samt dina betalningsuppgifter.

Klarna: 08-120 120 10
Ayden: 0340-66 44 44

Betalning med Klarna

Vi erbjuder betalning med Klarna.

Betalningsvillkoren gäller i 30 dagar och en avgift tillkommer på 29 kr.

För att kunna använda fakturabetalning ska du ha fyllt 18 år och vara bosatt i Sverige. Du kommer behöva bli kreditgodkänd av Klarna innan köpet kan genomföras.

När du betalar med Klarna-faktura handlar du tryggt och enkelt. Du kommer aldrig behöva uppge din kortinformation och du har alltid möjlighet att betala efter du har mottagit dina varor.


  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Alltid 30 dagar innan sista betalningsdag
  • Du behöver aldrig uppge din kortinformation
  • Du kan ladda ner din faktura på klarna.se
  • Möjlighet till delbetalningar

Om betalning inte sker kommer en påminnelseavgift att debiteras.

När du väljer Klarna som betalningsmetod utförs en kreditutvärdering.

Ifall en kreditutvärdering utförs kommer en kopia skickas till din mail.

Personupplysningar hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Klarna använder personupplysningar till kundanalyser, identifikationer, kreditvärderingar och marknadsföring. Ditt personnummer är även ditt kundnummer hos Klarna.

Varför fungerar det inte när jag försöker betala med kort?

Ditt betalkort ska vara angett med "Verified by Visa/MasterCard Secure Code" för att du ska kunna handla online.

Detta gör du hos din bank/internetbank. Om du redan har gjort det och det ändå inte fungerar, bör du kontakta din bank.

Finns det några krav som jag ska uppfylla för att kunna handla i webbshoppen?

Der är krav på att ska ska ha fyllt 18 år och att du köper varan för eget bruk eller som present till andra. 
Du ska ha en leveransadress i Sverige och ska acceptera Zizzi Denmark ApS Köpvillkor.

Vanliga frågor

Det är enkelt att returnera en produkt och du har alltid 100 dagars ångerrätt som Club Zizzi-medlem och 30 dagars ångerrätt som icke-medlem som räknas från den dag du mottar din beställning. Nedanför kan du läsa mer om hur du ska gå tillväga för att returnera en beställning:

Retur till webbshoppen
1. Fyll i returformuläret som du mottog tillsammans med din beställning. Lägg ner detta i paketet med den eller de produkter som du önskar att returerna. Har du fler varor från olika ordrar ber vi dig informera oss om detta.

Klistra sedan på den returetikett som du mottog i paketet, på din returförsändelse. Om du har tappat bort denna returetikett eller inte fick med den i paketet så kan du enkelt få en ny genom maila kundservice på [email protected]

Anteckna eller ta en bild av spårningsnumret som finns på returetiketten så du har möjlighet att spåra ditt paket.

Lämna in paketet hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Om du mottog din beställning med PostNord, så ska också returen göras med detta fraktbolag. Detsamma gäller om Bring eller DHL Express levererade din beställning.

OBS! Kom ihåg att skjuta upp fakturans förfallodatum vid retur, om du har valt att betala med Klarna.

Vanligtvis tar det ungefär 1-2 veckor för oss att motta samt registrera din retur från det att du har lämnat in det hos ett PostNord-, Bring- eller DHL Express-ombud. Returkostnaden betalas av kunden och använder du den returetikett som Zizzi skickat med i din order, så kostar returfrakten 99 kr oavsett om du valt PostNord, Bring eller DHL Express som fraktmetod. Beloppet kommer dras bort från det belopp som ska återbetalas. Returfrakten är gratis för Club Zizzi-medlemmar.

Du står själv för returkostnaden om du väljer att returnera varor – även om originalfrakten var kostnadsfri.
Kostnaden för returen när du använder den medföljande returetiketten är: 

Pris Medlem
Butik Gratis Gratis
Bring 99 kr Gratis
DHL Express 99 kr Gratis

Retur av defekt vara
Om en vara som du har köpt i vår webbshop av misstag tagit sig igenom vår kvalitetskontroll och levererats defekt så är det inte du som står för returkostnaden. Vid retur av defekt vara ska du använda returetiketten som kom med ditt paket och ett returformulär.

[email protected]

Mail besvaras vardagar så snabbt som möjligt och inom max 24 timmar

E-mail

Chatta med oss

Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00​​​​​​​
Fredag: kl. 09:00-16:00

Starta chatt

 

+46 8 446 812 52

Måndag - torsdag: kl. 09:00 – 17:00​​​​​​​
Fredag: kl. 09:00-16:00

OBS: Kundservice kan inte kontaktas på helger eller på helgdagar