Så här använder du "Köp nu och betala senare"

1. Betala för dina varor med Klarna som betalningsmetod

Välj alla varor du vill köpa och gå till varukorgen. I betalningsprocessen väljer du Klarna som betalningsmetod och använder deras betalningslösning.

2. Ta emot och prova dina kläder från Zizzi

När du tar emot varorna kan du prova dem hemma i lugn och ro. Behåll vad du gillar och returnera resten.

3. Betala senare

Du betalar först för varorna 14 dagar efter inköpsdatum. Om du har returnerat varor inom dessa 14 dagar betalar du naturligtvis bara för de varor du har behållit, samt en fakturavgift på 29 kr.


Vad är "Köp nu, betala sen"?

Med "Köp nu, betala sen" kan du prova dina varor upp till 14 dagar innan du betalar. Om något går fel täcks du av Klarnas köpskydd.

Hur fungerar Klarna?

Klarna-faktura är en betalningsmetod med faktura. När du väljer Klarna som betalningsmetod får du fakturan direkt från Klarna. Av säkerhetsskäl måste Klarna-beställningar ha din folkbokföringsadress som faktura- och leveransadress. När beställningen har skickats från vårt lager aktiveras fakturan på Klarna. Från det datumet ska betalningen normalt göras inom 14 dagar.

När du väljer Klarna-faktura som betalningsmetod görs en personlig kreditkontroll av Klarna. Denna information är väl skyddad på Klarna och Zizzi har inte tillgång till detta.

Hantera dina fakturor

Logga in här eller via Klarna-appen för att se och hantera alla dina fakturor. Du kan t.ex. betala med ett enda klick eller förlänga betalningsfristen.

Jag returnerade min beställning - vad händer med fakturan?

Om du vill returnera din fullständiga beställning måste du kontakta Klarna innan betalningen förfaller för att pausa fakturans förfallodatum. När returen har behandlats på vårt lager får du en ny faktura från Klarna med det förfallna beloppet. Om du redan har betalat hela fakturan får du återbetalning.

Jag returnerade delar av min beställning - vad händer med fakturan?

Om du vill returnera delar av din beställning måste du kontakta Klarna innan betalningen förfaller för att pausa fakturans förfallodatum. När returen har behandlats på vårt lager får du en korrigerad faktura från Klarna med det förfallna beloppet. Om du redan har betalat hela fakturan får du återbetalning.

Varför får jag påminnelser från Klarna när jag har returnerat min beställning för X dagar sedan?

Detta beror troligtvis på att du inte har informerat Klarna om att returen har gjorts. Vid fakturor som inte har betalats skickats alltid en påminnelse efter de 14 dagarna av betalningen. Detta eftersom Klarna inte har meddelats att en retur kommer att göras och fakturavillkoren därför inte har uppfyllts.

Hur kontaktar jag Klarna?

Du kan kontakta Klarna, antingen via telefon, e-post eller genom att logga in på ditt konto Klarna.

Chatta med oss
KUNDSERVICE

Har du frågor om våra produkter, hantering av din order eller returnering av varor köpta i webbshoppen, kan du alltid kontakta vår online-kundservice.

Kundservice

Livechatten med kundservice är för tillfället stängd. Du kan istället skriva ett meddelande här, så återkommer vi till dig inom 12 timmar.

Kundservice
Livechatten med kundservice är för tillfället stängd. Du kan istället skriva ett meddelande här, så återkommer vi till dig inom 12 timmar.